Informatie vanwege faillissement van Vérian Care & Clean

GEMEENTE BERG EN DAL – Veel inwoners van onze gemeente maken gebruik van huishoudelijke hulp van Vérian Care & Clean.

Op 25 mei is dit bedrijf failliet verklaard. Wat betekent dat voor u als u klant bent bij Vérian? Hieronder heeft de gemeente Berg en Dal de meest gestelde vragen én de antwoorden daarop op een rij gezet.

Hoe zit het precies met het faillissement?

De gemeente Berg en Dal heeft een contract met de Stichting Vérian. Het bedrijf Vérian Care & Clean werkte als zogeheten onderaannemer voor de Stichting Vérian. Vérian Care & Clean is failliet verklaard. Dat geldt dus niet voor de Stichting Vérian. Dit betekent dat Stichting Vérian aan de gemeente Berg en Dal huishoudelijke hulp moet blijven leveren. We verwachten dat dit gaat gebeuren door een nieuw bedrijf dat door de Stichting Vérian is opgericht. Dit nieuwe bedrijf heet Vérian Huishoudelijke Hulp bv.

Houdt u als klant uw huidige huishoudelijke hulp?

Ja, voorlopig wel. Inwoners die gebruikmaken van hulpen van Vérian Care & Clean behouden vier tot zes weken na het faillissement op 25 mei zoveel mogelijk hun vertrouwde hulp. Dit is gelijk aan de opzegtermijn die de hulp heeft gekregen.

Wat gebeurt er als de opzegtermijn is verstreken?

Voor ons als gemeente is het belangrijk dat u hoe dan ook huishoudelijke hulp blijft krijgen. Ook vinden wij het belangrijk dat de goede band tussen u en uw hulp kan blijven bestaan als u dat wilt. Het personeel dat nu werkt voor Vérian Care & Clean kan kiezen tussen een aantal nieuwe werkgevers. De huishoudelijke hulpen mogen zelf bepalen voor welke zorgaanbieder zij gaan werken. Als gemeente hebben wij daar geen invloed op. Daar willen en mogen wij ons ook niet mee bemoeien.

Met welke aanbieders van huishoudelijke hulp heeft de gemeente Berg en Dal contracten?

Wij hebben contracten voor het leveren van huishoudelijke hulp met Stichting Vérian, Actéon Thuiszorg en T-zorg. De gemeente Berg en Dal heeft géén contract met andere aanbieders, zoals bijvoorbeeld Thuiszorg van Oranje (TvO).

Houdt u uw huidige hulp als deze overstapt naar een andere werkgever?

U krijgt alleen huishoudelijke hulp van de gemeente als uw hulp in dienst is van één van de drie aanbieders waar de gemeente een contract mee heeft. Als uw hulp wil gaan werken voor één van deze drie aanbieders kunt u er als klant voor kiezen ook naar deze aanbieder over te stappen. Wij werken hier als gemeente aan mee door de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit gebeurt dus alleen als u dat zelf wilt. In veel gevallen betekent dit dat u dezelfde hulp kunt houden. Wilt u als klant graag bij uw huidige aanbieder blijven? Dat kan ook. Wij raden u aan dan contact met uw aanbieder op te nemen en afspraken te maken over een nieuwe hulp die zij voor u moeten regelen. Gaat dit niet goed, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Gaat dit wel goed hoeft u verder niets te doen.

Wilt u overstappen naar een andere aanbieder van huishoudelijke hulp?

Neem dan contact met ons op om door te geven naar welke aanbieder u wilt overstappen en met ingang van welke datum. Dan regelen wij de overstap. U krijgt een brief van ons waarin wij de overstap aan u bevestigen.

Wit u meer weten?

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met het Sociaal Team. U kunt het Sociaal Team mailen via telefoniesociaalteam@bergendal.nl of bellen via nummer 024 – 751 6520.

Bron/Tekst: DeGroesbeek.nl


Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en info uit Groesbeek e.o? Like dan onze Facebookpagina.

[relatedPosts]

Dit artikel delen